Netpro

De Modulaire PLC die vrijwel alles kan.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
JImmy

Netpro

Bericht door JImmy » 18-03-2017 18:17:27

Beste,

Ik heb 2 pc's met step, nl de v5.4 op de ene, v5.5 op de andere...

Als ik in v5.5 versie mijn project open, en ik wil Netpro openen voor wijzigingen aan te brengen, krijg ik volgende meldingen

Afbeelding
Afbeelding

Dus ik kan hier geen veranderingen doen...???

Ik heb eens gebeld ivm de software DriveEs, maar blijkbaar wordt deze niet meer verkocht...Starter heb ik geinstalleerd, maar probleem blijft...

JoopB

Re: Netpro

Bericht door JoopB » 19-03-2017 18:27:01

Je kunt proberen om van de oude PC een virtuele machine te maken en deze dan op te starten met VMWare player op je huidige PC. Ik heb op mijn PC ook een aantal virtuele XP machines met b.v. Step5 , een met Step7 en WinCC flex SP2 + ProtoolPro. (op deze virtuele machine kan ik een Protoll project naar een WinCC flex project migreren, Verder ook nog een met een actuele STEP7, WinCC-Flex, Protool en dan nog een Starter versie en IMAP (dit programm draait niet meer in Windows7 (64bit)). Als ik in een project wat ik op mijn normale Windows 7 X64 in Step7 bewerkt en er zit nog een Protool display in dat project dan moet ik als ik wat in Netpro wil doen dit ook op de Virtuele PC waar nog Protool op staat de netPro configureren. Maar dat gaat dan knap snel, op de host het project archiveren en dan op de VM dearchiveren, openen Netpro aanpassen downloaden in de CPU's testen e.d. en weer archiveren en dan op de host weer dearchiveren en het bestaande project overschrijven.

Ik heb echter net wat gegoogled en dan kom ik toch noch resente versie's van Drive ES tegen op de Siemens site.
https://support.industry.siemens.com/cs ... 0&lc=en-WW

Als je een keer naar Siemens in Brussel of Huizingen belt en je vraag naar AN Lietaert, die kan je er wel meer over vertellen. Ik heb ook ooit een probleem met drives in een project gehad en toen hebben ze me in Huizingen ook een oplossing daarvoor gegeven.
Hier een link naar de site met het telefoonnummer van AN Lietaert: http://w5.siemens.com/belux/web/nl/indu ... logie.aspx
Haar naam staat bij PLC en Decentrale Periferie

Groeten,
Joop

Plaats reactie

Terug naar “S7-300”